Wśród graczy symulatorów ciężarówek,  bardzo często przewija się zarzut iż American Truck Simulator to kalka ETS2. Czy na prawdę tak jest? Jeżeli tak to dlaczego? Na te pytania spróbuję dziś odpowiedzieć.

Zacznę jednak od pytania: Co pomyślelibyście, gdyby SCS Software wypuściłoby na rynek American Truck Simulator z nowym silnikiem oraz dziesiątkami funkcji, których nie ma w ETS2?

Czy nie pomyślelibyście: “A to złodzieje! Nie dają tego do ETS2, tylko po to, by zmusić nas do zakupu ATS-!“? Americanowi zarzuca się, że jest on Euro Truck Simulatorem 2, z nową mapą, nowymi modelami i nowymi ciężarówkami. Do tego parę drobnych nowych funkcjonalności jak policja, 3 miejsca do parkowania, stacje kontroli wagi, “zielona strzałka” itp.

Kenworth T680 – w grze w dniu premiery

Dokładnie tak jest. Wbrew zarzutom wielu osób, nie jest to wynik lenistwa twórców. Czy ktoś z Was odpalał w ostatnich dniach pierwszą historycznie wersję ETS2 – 1.0.5? Czy zwróciliście uwagę, jak od tego momentu zmienił się ETS2? Niebo a ziemia! ETS2 w wersji 1.0.5 stał się nie jako podstawą. Podstawą platformy która wciąż, od premiery w październiku 2012 roku jest rozbudowywana. Platformy która wciąż ewoluuje. Platformy, którą twórcy wciąż chcą rozwijać, ku zadowoleniu graczy.  I tu dochodzimy do przyczyny dla której ATS i ETS2 mają te same techniczne podstawy.

Peterbilt 579 – w grze w dniu premiery

Twórcy, zwyczajnie chcą przez co najmniej kolejne 4-5 lat równolegle rozwijać obie gry, wyposażając je w nową zawartość i w nowe funkcjonalności. O ile tylko dana funkcjonalność będzie zasadna, to będzie dalej portowana do drugiej gry. Tak więc w kolejnym dodatku mapowym do ETS2 zobaczymy najprawodopoboniej trzy miejsca parkowania, za jakiś czas stopniowo zacznie pojawiać się policja w AI. Tworzony właśnie Steam Workshop będzie więc kolejno udostępniony na potrzeby obu gier. Jeżeli pojawią się np usprawnienia fizyki itp, będą zaimplementowane do obu gier.

Kenworth W900 – jako darmowy update do gry, wkrótce po premierze

Dzięki temu tworząc jakąś funkcjonalność, mogą dać ją w aktualizacji posiadaczom zarówno American Truck Simulator jak i Euro Truck Simulator 2. Ba! Co więcej, dzięki byciu rodzeństwem, mody będą bardzo łatwo przenoszalne między oboma grami! Moim zdaniem to niewątpliwa zaleta.

Peterbilt 389- jako darmowy update do gry w ciągu kilku miesięcy

American Truck Simulator powstał w celu zaspokojenia głodu amerykańskich ciężarówek. Powstał w celu uradowania tych których ciągną nie europejskie, lecz amerykańskie klimaty. Z założenia, produkty te mają różne grupy docelowe i są względem siebie komplementarne.Jak widać, jest pewna grupa osób, która jest zainteresowana zarówno grami w klimacie europejskim jak i amerykańskim.

Wielokrotnie czytałem komentarze sugerujące, że ATS powinien być dodatkiem DLC do ETS2. Wybaczcie, ale większej bzdury nie słyszałem. Zakładając, że jesteście zainteresowani tylko i wyłącznie klimatami amerykańskimi, czy nie czulibyście złości gdybyście zostali postawieni w sytuacji “Aby jeździć po Ameryce musisz kupić grę o Europie i Amerykański dodatek do niej“?

Dziś w południe twórcy gry zdjęli z testerów, mediów, recenzentów, youtuberów i steamerów embargo dotyczące informowania o grze. Są już pierwsi stramerzy:

Dziś planują stremować:

Ps. Wpis ilustrujemy zdjęciami ciężarówek, których obecność w grze jest potwierdzona.

Ps2. Jeżeli jesteś okay z ideą ATS i ETS2 jako rodzeństwa, zapraszamy do zakupu ATS 🙂

Kup DLC OREGON!


ATS – dodatek OREGON
39.99 zł
Promocja:36.99 zł
Kup ATS

Grę możecie zamówić m.in w naszym sklepie ŚwiatSymulatorów.pl

w cenie: 51,99zł

Nasz Facebook!