Od ilu lat śledzicie tematykę symulatorów ciężarówek? Zapewne nie każdy z Was będzie pamiętał kiedy studio SCS Software po raz pierwszy poruszyło tematykę podwójnych naczep – tzw. dubli. A był to rok 2011…
Było to na ponad półtora roku przed premierą ETS2, gdzie studio wspominało o możliwości wprowadzenia tych naczep do gry i prezentowało jedną czy dwie fotki. Potem przyszedł październik 2012 i wydanie Euro Truck Simulator 2. Następnie były rozliczne aktualizacje, różne DLC. Nastał luty 2016 i premiera American Truck Simulator. Dubli jak nie było tak nie było w żadnej z tych gier. Na szczęście wreszcie się pojawią!
Aby nie przedłużać śpieszymy z informcją – podwójne naczepy pojawi się już w najbliższej dużej aktualizacji 1.7. Jej otwarte testy zaczną się najpewniej w lipcu.
Dlaczego więc duble nie pojawiły się wcześniej? Dlaczego czekaliśmy tyle lat? Naszym zdaniem, w roku 2011, studio SCS Software przeprowadziło eksperyment z dublami, który został krytycznie oceniony i w dalszych fazach produkcji gry „schowany w zamrażarce”. Studio jak samo przyznaje, chciałoby aby duble były jak najlepiej osadzone w logice gry, posiadały jak najlepsze odwzorowanie po stronie fizyki i prowadzenia tego typu zestawów. Kluczowa była także konieczność wprowadzenia wielu punktów „zaczepu”.
Jeżeli ktoś miałby ochotę powiedzieć „Nareszcie studio zabrało się za porządną pracę, zamiast tłuc ciągle paintjoby”, tej osobie pragniemy uświadomić, że jej wiedza o procesach tworzenia gier czy oprogramowania jest nikła. Na raz realizuje się wiele mniejszych projektów, z czego na każdy potrzeba inną ilość czasu i osób. To co widzimy aktualnie to efekty prowadzonych od dawna prac. Całkiem możliwe że takie duble zaczęły być tworzone nawet rok temu! Ale jako że każdy ma swoją swoją specjalizację, a nikt nie jest od wszystkiego, to równolegle można robić zestawy paintjobów bez szkody dla szybkości tworzenia dalszych dodatków mapowych, czy też robić nowe tereny bez szkody dla tworzenia nowych typów naczep, w tym dubli.