Od ostatniego piątku dostępna jest Open Beta aktualizacji 1.29 do American Truck Simulator. Jak przyznaje samo studio, wyniki pierwszych 2-3 dni testów są dość obiecujące.
Aktualizacja ta, będąca najprawdopodobniej także technicznym “zapleczem” pod DLC Nowy Meksyk, wprowadza to sporą ilość zmian “pod maską” ATSa . Co dokładniej? Zapoznajcie się z listą:
Kluczowe zmiany:
- Ulepszenia podstawowej mapy – ponad 600 mil nowych dróg. Wśród nich:
- US-101 w Kalifornii – pomiędzy San Francisco a Santa Cruz
- I-15 do San Diego (Kalifornia
- US-93 w Arizonie,
- CA 190 na pograniczu Kaliforni i Nevady
- kilka innych.
- Kompletne przebudowanie algorytmów nawigacji (wyznaczanie trasy, określanie kierunku; wiele trybów)
- Ponowne zbalansowanie i wyrównanie poziomów oświetlenia otoczenia.
- Dwie nowe naczepy: cysterna do przewozów spożywczych, ruchoma bariera
Pomniejsze zmiany:
- Nowe znaki drogowe i znaki poziome na drodze (na przykład znak historycznej Route 66)
- Wsparcie dla stref czasowych (będzie szczególnie przydatne w przyszłości, po rozbudowie mapy
- 4 nowe odcinki dróg “podłączające” do mapy DLC Nowy Meksyk, którego premiera już wkrótce
- Przerobione oraz nowe radiowozy (w tym światła stroboskopowe)
- Dodanie podstawowych informacji o silniku i skrzyni biegów ciężarówek w trybie szybkich zleceń.
- Ograniczenie użytkowania niektórych naczep (generowania zleceń dla nich) ze względu na stan, w którym odbywa się rozgrywka. Naczepy, których używanie jest dopuszczone tylko w niektórych stanach, nie będą używane do transportu, tam gdzie są zabronione.
- Usprawnienia ruchu ulicznego
- Setki drobnyh poprawek mapy – ograniczenia prędkości, poprawki wizualne itp.


Wersję beta można znaleźć wchodząc we właściwości gry na Steamie, dalej w zakładce Beta (Okno Steam >Biblioteka > kliknij prawym przyciskiem myszy na American Truck Simulator > Właściwości > zakładka Beta > wybierz public_beta – 1.29 public beta). Hasło nie jest wymagane.
Pragniemy także przypomnieć, że nie jest to jeszcze finalna wersja aktualizacji. Beta wydawana jest po to, by jak najwięcej oczu mogło spojrzeć na nią i zgłosić błędy. A więc obecność błędów jest tam czymś naturalnym. Naturalnym jest też to, że w becie nie będzie działał fanowski multiplayer, ani większość modów. Udział w becie nie jest obowiązkowy 🙂